نماینده مردم لارستان در مجلس با بیان اینکه استان فارس در دوران دفاع مقدس با تقدیم بیش از 15 هزار شهید، نقش بی‌بدیلی در دفاع از ایران اسلامی ایفا کرد، گفت: استان فارس دارای 4 هزار واحد صنعتی است، اما متاسفانه قریب به نیمی از آن (40 درصد) غیرفعال است. از این رو فارس را باید استان صنایع خاموش نامید!
کد خبر: ۱۰۰۲۵۷۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۶ 18 October 2021

تابناک فارس به نقل از خانه ملت: حسین حسین‌زاده نایب رئیس مجمع نمایندگان استان فارس در جلسه شورای اداری استان فارس که با حضور آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور برگزار شد، اظهار داشت: از سوی مجمع نمایندگان استان فارس از هیات دولت و دکتر وحیدی وزیر محترم کشور به دلیل انتخاب دکتر ایمانیه که دارای روحیه انقلابی و جهادی است به عنوان استاندار فارس تقدیر و تشکر می‌کنم.

نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جناب آقای رئیس‌جمهور! دولت سیزدهم با عَلَم عدالت وارد میدان شده است. مردم باید عدالت را به صورت عینی مشاهده کنند و این عدالت باید در تخصیص اعتبارات و منابع بیش از دیگر موارد به چشم بیاید.

حسین‌زاده خاطرنشان کرد: استان فارس باید به طور ویژه مورد توجه قرار گیرد. فارس چهارمین استان به لحاظ وسعت و جمعیت است. اینجا محور تمدن ایران و محل اتصال جنوب (پایلوت صادرات) به مرکز (پایلوت صنعت و معدن) است.

وی با بیان اینکه استان فارس در دوران دفاع مقدس با تقدیم بیش از 15 هزار شهید، نقش بی‌بدیلی در دفاع از ایران اسلامی ایفا کرد، گفت: استان فارس دارای 4 هزار واحد صنعتی است، اما متاسفانه قریب به نیمی از آن (40 درصد) غیرفعال است. از این رو فارس را باید استان صنایع خاموش نامید!

نایب رئیس مجمع نمایندگان فارس در ادامه به انتقاد از عملکرد بانک‌ها پرداخت و عنوان کرد: معلوم نیست بانک‌ها نقش تسهیل‌گر دارند یا ویرانگر هستند. در بخش کشاورزی انتظار داریم که به کشاورزان تسهیلات و تخفیف داده شود. نهاده‌های دامی نیز باید به دست دامداران برسد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی خاطرنشان کرد: بیش از 30 درصد گاز کشور توسط استان فارس تامین می‌شود. از این رو لازم است معاونت انرژی در استانداری فارس ایجاد شود. خط پروپلین سراسری عسلویه به مرودشت که تا دامغان و نکا نیز ادامه می‌یابد، باید اجرایی شود.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص جلوگیری از خام‌فروشی و تکمیل زنجیره ارزش افزوده گفت: این مطالبه رهبر انقلاب با تکمیل خط پروپلین سراسری تحقق می‌یابد.

حسین‌زاده در خصوص آب نیز با بیان عبارت "آب و ماادراک آب" به مشکل بی‌آبی برخی شهرها و روستاهای منطقه از جمله بیرم، صحرای باغ، علامرودشت، چاهورز و خیرگو اشاره کرد و گفت: آیت‌الله رئیسی! از اینکه به موضوع آب توجه ویژه دارید، تشکر می‌کنم. در تابستانی که گذشت، 720 روستای استان به صورت سیار آبرسانی شدند. 20 شهر دچار تنش آبی است و یک میلیون نفر که معادل 20 درصد جمعیت استان است، با بحران آب روبرو هستند. ما نگرانیم که این موضوع، حوادث و آسیب‌های اجتماعی به وجود آورد.

نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی گفت: انتقال آب دریا به جنوب فارس باید سرعت پیدا کند. یکی از درخواست‌های مردم این است که از خط سد سلمان فارسی در شهرستان خنج بیش از هشتاد روستا در پنج بخش سیراب شوند. آیا 60 کیلومتر لوله در کشور نیست که این اقدام انجام شود؟ من این موضوع را در مجلس هم فریاد زدم. در دولت قبل هم فریاد زدم. اما چه کسی باید به داد مردم برسد. این موضوع جزو مصوبات سفر نیست، اما عدالتی که باید نمایان شود، همین‌جاست.

وی در خصوص وضعیت جاده‌ها و راه‌های استان نیز گفت: فارس جزو پنج استان صنعتی است، اما متاسفانه 3 درصد ریل سهم این استان است. هفت درصد بزرگراه‌ها سهم استان است و جالب است بدانید که استان فارس یک کیلومتر آزادراه هم ندارد. انتظار است جاده جهرم - لار - بندرعباس دوبانده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار